Om leerlingen met specifieke oefeningen en onderwerpen te laten oefenen, plan je een takenmap in. Jij bent vast niet de enige van jouw school die de takenfunctie gebruikt. Zo ontstaat er een hele lijst. Het kan prettig zijn om deze lijst halverwege en/of aan het einde van het schooljaar op te ruimen, zodat iedereen weer wat overzicht heeft. In dit artikel lees je wat je met oude takenmappen kunt doen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat je een takenmap die je hebt gemaakt vaker zou willen gebruiken. Het is dan handig om de takenmap op te slaan als sjabloon. Op het moment dat je er een sjabloon van hebt gemaakt, kun je de takenmap eenvoudig opnieuw inplannen. Ook jouw collega's kunnen dan gemakkelijk dezelfde takenmap gebruiken.
Het opslaan van een bestaande takenmap als sjabloon werkt als volgt:
1. Klik op de betreffende takenmap
2. Scroll naar beneden en klik op het blauwe potloodje om de takenmap te bewerken.
3. Controleer in het volgende tabblad even de naam en het leerdoel en wijzig indien nodig.
4. Klik vervolgens rechts op de knop “Bewaar als sjabloon". Er wordt dan gelijk een sjabloon aangemaakt.
5. De takenmap kun je vervolgens verwijderen, zoals hieronder beschreven.
Als een taak is verlopen, je niet meer bij de resultaten hoeft en hem niet nogmaals in wilt plannen, kun je de taak verwijderen. Het is enkel mogelijk om taken te verwijderen waar jij zelf de eigenaar van bent. De beheerder van jullie Flexi-omgeving heeft wel de mogelijkheid om takenmappen van collega’s te verwijderen.
Het verwijderen van een takenmap werkt als volgt:
1. Klik op de takenmap en scroll naar beneden.
2. In het overzicht van de betreffende takenmap zie je nu een prullenbakje. Hiermee verwijder je de takenmap.
Zien welke takenmappen je eigenlijk allemaal hebt gemaakt? Sorteer de lijst met taken dan op de laatste kolom eigenaar. Vervolgens zie je alle takenmappen waar jij eigenaar van bent direct onder elkaar staan. Is een collega niet meer werkzaam op school en kunnen de takenmappen worden verwijderd? Schakel dan jullie beheerder in.
Comments are closed.